Cum a ajuns Apple să deţină 75% din piaţa de smartwatch-uri

de: Alexandru Puiu
23 07. 2015

Aţi fi tentaţi să credeţi că Apple Watch nu este un succes de piaţă, dar v-aţi înşela, dacă analiştii pieţei de smarwatch-uri au dreptate.

Într-o piaţă de produse care a luat fiinţă de scurt timp, iar Apple poate fi considerat ultimul intrat, pare absurdă deţinerea poziţiei de lider absolut de către gigantul din Cupertino. Cu toate acestea, chiar şi după ce Tim Cook a evitat să ne ofere o valoare precisă a vânzărilor de Apple Watch, mai multe entităţi independente confirmă dominaţia Apple la comercializarea de ceasuri inteligente.

Printr-un studiu publicat zilele trecute, Strategy Analytics afirmă că Apple ar fi livrat aproximativ patru milioane de unităţi Apple Watch în cel de-al doilea trimestru din 2015. Această valoare aparent mică este suficientă pentru ca Apple să deţină nu mai puţin de 75 de procente din piaţa smartwatch-uri, chiar dacă micuţul ceas inteligent a fost lansat abia spre finalul lunii aprilie. Exclusiv din pricina comercializării Apple Watch, livrările globale de smartwatch-uri au crescut în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut cu 457%.

Pentru că astfel de statistici de cele mai multe ori scot la iveală şi companii care nu o duc foarte bine, merită să aveţi în vedere marele pierzător al ultimelor trei luni. Chiar dacă ocupă poziţia a doua în piaţă, cu doar 0,4 milioane de dispozitive livrate în aceeaşi perioadă, este evident că sud coreenii joacă în altă divizie decât Apple.

În cazul în care sunteţi amatori de valori exacte, nu de statistici, merită să aveţi în vedere că în cadrul anunţului referitor la veniturile pe ultimele trei luni, Luca Maestri, CFO-ul Apple a afirmat că doar vânzările de Apple Watch, fără accesorii suplimentare, au generat aproximativ un miliard de dolari în vânzări.